Perakende Sektöründe İşler Kötü Diyenlerle Daha Kötü Olacak Diyenler Roket Gibi Fırladı

TEPAV Perakende Güven Endeksi, bir önceki yılın aynı dönemine göre 24,4, bir önceki aya göre ise 22,9 puanlık azalışla -16,7 puan seviyesine gerileyerek son iki yılın en düşük seviyesine ulaştı.

TEPAV perakende güven endeksi son iki yılın en düşük seviyesine indi.

TEPAV Perakende Güven Endeksi açıklandı. Buna göre, Ekim ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre 24,4 puanlık, bir önceki aya göre ise 22,9 puanlık azalışla -16,7 puan değerini aldı ve Ağustos 2021’den bu yana gözlenen en düşük seviyeye geriledi.

Perakende sektöründe faaliyet gösterenler içinde geçen üç ay içinde işlerin durumunun kötüleştiğini belirtenlerin oranı %7,1’den %58,2’ye yükseldi.

Gelecek 3 ay içinde işlerinde kötüleşmesini bekleyenlerin oranı ise %8,7’den %49,3’e çıktı.

Bu artışın temel nedenleri arasında yükselen maliyetler, satış fiyatlarındaki artış, alım gücündeki düşüş ve talebin daralması öne çıkıyor. Ayrıca, piyasanın durgunluğu ve nakit akışındaki sıkıntılar da olumsuz beklentileri etkileyen faktörler arasında yer alıyor.

En fazla gerileme Doğu Karadeniz Bölgesi’nde oldu.

Bölgeler bazında incelendiğinde, Doğu Karadeniz’deki perakende güveninin özellikle gerilediği gözlemlendi. Endekste aylık değişimde dikkat çeken bir diğer nokta ise mevcut stok düzeylerinin normalin altında olduğu yönündeki 12,1 puanlık değişim oldu. Bu durum, bazı olumlu unsurların varlığına işaret etse de, genel tablo endeksi olumsuz etkileyen diğer faktörlerin ağırlığını koruyor.

“Mobilya, aydınlatma ekipmanı ve ev içi kullanım ürünleri” sektöründe belirgin gerileme görüldü.

Alt sektörler bazında değerlendirildiğinde ‘Mobilya, aydınlatma ekipmanı ve ev içi kullanım ürünleri’ sektöründe yaşanan perakende güveninde, diğer sektörlere kıyasla daha belirgin bir gerileme görüldü. Ekim 2023’te, geçen yılın aynı dönemine göre “diğer (akaryakıt istasyonu, eczane, parfümeri, nalbur, zücaciye, kırtasiye, vb.)”, “elektrikli ev aletleri, radyo ve televizyonlar” ve “birden fazla türde ürün satan bakkal, market ve büyük mağazalar” sektörlerindeki değişim ortalamanın üzerinde gerçekleşirken “motorlu taşıtlar”, “tekstil, hazır giyim ve ayakkabı”, “yiyecek, içecek ve tütün ürünleri” ve “mobilya, aydınlatma ekipmanı ve ev içi kullanım ürünleri” sektörleri ise ortalamanın altında değer aldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir